Provedli jsme přesun DNS serverů ns2.netio.cz a ns3.netio.cz do anycastové sítě. Tato síť je více decentralizovaná a přinese tak rychlejší odezvu ze všech koutů světa a zároveň zajistí větší odolnost vůči případným útokům. S tímto dochází i ke změně IP adres těchto DNS serverů, nicméně pokud používáte naše DNS servery přes adresy ns2.netio.cz a ns3.netio.cz nebo NSSET NETIO není třeba nic měnit. DNS server ns1.netio.cz stále zůstává v naší síti jako primární DNS server.
Provedli jsme vylepšení správy DNS záznamů, kdy jsme přidali zlepšené kontroly vkládaných záznamů tak, aby nemohlo docházet ke zbytečným duplikacím a chybám v záznamech. Zároveň jsme opravili případné chyby v již stávajících záznamech a upravili jsme minimální dobu TTL z 60 vteřin na 600 vteřin. Změnu minimální doby TTL jsme provedli zejména z důvodu, že mnoho zákazníků nevracelo dobu TTL u záznamů zpět (například na 1800 vteřin) a docházelo tak ke zbytečnému zatěžování DNS serverů, přestože se záznam neměnil.
Do administračního rozhraní jsme pro každý hosting (multihosting, virtuální server) přidali možnost si nastavit informování o zaplnění úložiště. Nově si tak můžete vybrat, pro jaké kategorie Vám máme upozornění zasílat. Lze zasílat upozornění na docházející místo na diskovém úložišti, upozornění na docházející místo pro jednotlivé webové stránky a upozornění na docházející místo pro jednotlivé e-mailové schránky. V základu jsou všechny možnosti aktivní a můžete si je v sekci Nastavení => Notifikace u daného hostingu případně deaktivovat.
Opět jsme zdokonalili procházení záloh uživatelských dat u hostingů. Nově je můžete procházet zase o něco rychleji a zároveň s tím jsme vyřešili limit na zobrazení omezeného počtu položek ve složkách, který řeší neočekávané záseky prohlížení záloh. Pokud bude seznam zkrácen, budete na to v administračním rozhraní upozorněni. V případě, že budete potřebovat obnovit soubor, který se Vám v seznamu nezobrazí, bude zapotřebí provést obnovu celé složky.
V rámci úpravy způsobu informování o zaplnění disku jsme přidali taktéž informování o obsazení kvót jednotlivých webových stránek a jednotlivých e-mailových schránek. Proces je úplně stejný jako tomu je o informování o zaplnění disku s tím, že se oznámení odesílají pro každou webovou stránku či e-mailovou schránku samostatně.
Nedávno jsme Vás informovali o aktualizaci monitorování zaplnění diskového prostoru. Toto jsme znovu upravili a nastavili jsme model, který Vás nově informuje o každém navýšení zaplněnosti o 1 %. Tím je možné včas podchytit případný problém s náhlým zaplněním diskového prostoru. Toto oznámení o zaplnění je odesíláno až při zaplnění 95 % daty či soubory s tím, že pokud se stav nezmění 7 dní, obdržíte oznámení znovu. Jakmile zaplnění diskového prostoru klesne pod 95 %, žádná oznámení se již nezasílají a v případě opětovného zaplnění se proces opakuje.
U monitorování hostingů se správou z naší strany jsme přidali monitorování služby webového serveru apache2 skrze stavovou stránku. Tím jsme zase o něco více eliminovali případnou nedostupnost této služby, a to zejména v případě jejího zamrznutí, kdy se služba tváří jako aktivní, ale ve skutečnosti nefunguje. Toto monitorování zjišťuje aktuální stav skrze stavovou stránku a pokud se jej nepodaří zjistit, má se za to, že je služba nedostupná a provede se její restartování. Ze statistik můžeme již nyní usoudit, že to eliminuje až 80 % výpadků služby webového serveru oproti původnímu monitoringu.
Opět jsme provedli aktualizaci jednotlivých verzí PHP na jejich poslední verze. Na hostinzích jsou tak nyní k dispozici verze 5.6.40, 7.0.33, 7.1.33, 7.2.34, 7.3.33, 7.4.33, 8.0.28, 8.1.19 a 8.2.6. Poslední dvě verze, tedy 8.1.19 a 8.2.6 jsou k dispozici pouze u hostingů s OS Debian 10 a vyšším.
Opět jsme zdokonalili procházení záloh, které jsme optimalizovali a došlo tak k dalšímu zrychlení procházení. U velkých záloh, které nebylo možné procházet jsme provedli také navýšení timeoutu a nyní by mělo být možné procházet téměř všechny zálohy bez problémů.
V poslední době jsme se setkali s útoky na administrační rozhraní webových aplikací z botnetů, které se chovají jako běžní návštěvníci webu, které je těžké odfiltrovat. Vzhledem k množství takových požadavků tak docházelo k nedostupnosti těchto webových aplikací. Upravili jsme proto možnosti nastavení firewallu a v případě obdobných útoků jsme s vaší pomocí schopni tyto útoky odfiltrovat.